Animest

Bill Plympton, animatorul pentru care libertatea valoreaza mai mult de un milion de dolari (II)

din culise, din filme

Bill PlymptonShort, cheap, funny. In trei cuvinte, la asta se rezuma „Dogma lui Plympton“, atunci cand vrei sa realizezi o animatie. Dogma care se poate aplica nu numai in cazul unei animatii, ci si a unui film de scurt-metraj. Cum o promovezi si cum scoti bani din ea fara sa fii neaparat sub tutela unei Case de productie, am aflat tot de la animatorul american, in timpul workshop-ului organizat cu ocazia Anim’est 2014.

Continue reading …

Bill Plympton, animatorul pentru care libertatea valoreaza mai mult de un milion de dolari (I)

din filme

Bill PlymptonS-a nascut in Portland, Oregon si a inceput sa deseneze de la 3 ani. Era modul lui de a se distra intr-un oras in care ploua tot timpul. De mic, a fost fan Disney, iar la 14 ani a trimis un set de ilustratii Studiourilor respective in ideea de a lucra la ei. I s-a spus ca promite multe si sa revina peste 10 ani. Nu a revenit peste 10 ani, dar, cativa ani mai tarziu, cand a fost nominalizat la Oscar, a venit Disney la el.

Continue reading …

Boxtroli. Pentru ca este o poveste buna!

din filme

boxtroli„Daca va place stop motion-ul, daca va place Charles Dickens, daca va place studioul Laika, daca va place Portland, Oregon, sigur o sa va placa si Boxtroli“, a spus Mihai Mitrica, directorul Festivalului Anim’est, inainte de a incepe proiectia lungmetrajului de animatie, Boxtroli. Pentru ca putini sunt cei care stiu ce este un stop motion si poate nici de studioul Laika nu cunosc prea multe – Charles Dickens si Portland, Oregon nu se pun! – eu spun ca sigur o sa va indragostiti de Boxtroli, daca va plac povestile bune. Dar bune, bune! Continue reading …